Zapisz się do biuletynu informacyjnego i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami ze strony
Zapisz się do biuletynu informacyjnego

Czym jest dla Ciebie dieta?

Czym jest dla Ciebie dieta?

Większość  z nas słysząc słowo dieta zaczyna uruchamiać lawinę negatywnych skojarzeń nasuwających widmo katorgi, wyrzeczeń, niedojadania. Przychodzi też na myśl obraz talerza z fantazyjnie ułożonym liściem sałaty, na nim bliżej nie określone warzywo o nieznanej nazwie (nie do kupienia w markecie za rogiem) przykryte pierzynką z alg morskich.. Podsumowując – to obraz smutku i rozpaczy (nie tylko ze względu na głód, ale i stan portfela) w której każde podejście kończy się wieczornym kubełkiem lodów przed telewizorem w ciepłych kapciach i zarzuceniu postanowień o zmianie rozmiaru.

Czy dieta faktycznie musi być  droga i ciężka w wykonaniu? Otóż nie. UWAGA! Dieta to nie chwilowa zmiana sposobu żywienia. To również nie szybka, bezbolesna utrata wagi i szybki powrót do starych nawyków.. Nie ma takich czarów, które pozwolą Ci przez miesiąc zgubić 20 kg i sprawić, że Twój organizm już nigdy nie zacznie gromadzić pizzy na boczkach, a czekolady w biodrach.

Dieta wiąże się ze zmianą. To nie tylko zmiana żywienia, ale i myślenia, zmiana stanu zdrowia, kondycji skóry itp. Zmian zachodzi cała masa, ale czy Ty jesteś gotowa/y na zmianę? Ta decyzja zależy od Ciebie. To Ty musisz dojrzeć do zmian, nikt nie zrobi tego za Ciebie. Jeżeli jesteś gotowa/gotów – przygotuj się na prawdziwą przygodę, odkrywanie w sobie nowych pokładów energii oraz odnajdywanie nieznanych dotąd smaków (i nie mówię teraz o algach:).

Co jest podstawą racjonalnej, pełnowartościowej diety dla osoby zdrowej, o umiarkowanej aktywności fizycznej? Oto kilka podstawowych zasad:

#1 Posiłki powinny pojawiać się regularnie. Idealny rozkład to 5 posiłków dziennie w odstępach co 2 – 4 godziny. Oczywiste jest, że nie każdy może sobie pozwolić na jedzenie równo co 3 godziny z zegarkiem w ręku. Lecz my  nie szukamy wymówek, tylko rozwiązań. Wszystko zależy od tego jak Ty zaplanujesz swój czas. Jeżeli jesteś przygotowana/y na 8 godzinny dzień pracy (odpowiednio wcześniej przygotowany obiad zabrany w pudełeczku ze sobą) to nic nie stoi na przeszkodzie, aby przerwę obiadową wykorzystać na zjedzenie właśnie na tego posiłku.

#2 Woda to podstawa! Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu. To przekłada się na lepsze trawienie, przyswajanie wielu witamin, odpowiedni poziom koncentracji oraz świetną kondycję skóry. Bezwzględnym minimum jest 1,5 l, jeżeli jesteś aktywna/y fizycznie 2 – 2,5l w ciągu dnia.

#3 Korzystaj z bogactwa warzyw i owoców. Najlepsze są te występujące u nas sezonowo – mają najwięcej witamin, ponieważ zbierane są w najlepszym dla nich czasie. Pamiętasz jeszcze smak agrestu, mirabelki, porzeczki czy kalarepy? Skomponuj sałatkę owocową, koktajl czy sałatkę – zapewniam – nie zajmie Ci to więcej niż 15 minut, a produkty masz na wyciągnięcie ręki.

#4 Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone. Zupa w proszku nigdy nie zastąpi domowej zupy ze świeżych warzyw i prawdziwego mięsa. Hot dog na stacji to również nie pełnowartościowy obiad. Ta zasada tyczy się również węglowodanów – wybieraj makaron pełnoziarnisty i ciemne pieczywo. To naturalne źródło błonnika. Nie masz czasu na gotowanie? A więc masz czas na stanie w kolejce do specjalisty, kiedy wyniki krwi zaczną się pogarszać? Przygotowanie obiadu składającego się z porcji mięsa, warzyw oraz makaronu nie zajmie Ci więcej niż 40 minut. Przygotowując sobie większą porcję oszczędzasz czas kolejnego dnia – obiad masz już gotowy. Co wybierasz?

#5 Wprowadź systematyczną aktywność fizyczną. Tracąc kilogramy Twoja skóra będzie potrzebowała pomocy. Do tej pory napięta ze względu na większą masę ciała musi się zregenerować. Pomoże jej w tym na pewno regularnie wprowadzony ruch. Twój organizm podziękuje Ci również szybszym spalaniem tkanki tłuszczowej oraz zgrabną sylwetką. Wiele poniedziałków już minęło, do 1 stycznia jeszcze daleko.. Więc.. im szybciej zaczniesz tym szybciej zauważysz rezultaty, więc zacznij już dziś. Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, podpowiemy co będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.

Podobał Ci się artykuł? Udostępnij go znajomym, niech również skorzystają. Nadal masz wątpliwości dotyczące poruszonego tematu? Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Zapraszamy więc do komentowania oraz wypełniania ankiety dostępnej na: PYTANIE NIE NA ŚNIADANIE.

Strona wykorzystuje ciasteczka i inne technologie cyfrowe. Ich wykorzystanie opisane jest w Polityce prywatności.